Monday 20 February 2017

assalamualaikum. ok entry kalini takde title, taktau nak letak apa. saje je nak share something yang aku rasa terkesan la dekat aku ni. pasal hati. hati perempuan ni rapuh kan? tetibe haha. hati ni sinonim dengan maksiat. kalau hati yang kau ada ni baik, maka baiklah seluruhnya. kalau tak baik, maksiat lekat pun tak rasa apa. maybe titik hitam dah berjaya memenuhi ruang hati, sebab tu benda maksiat pun kau lek je buat.

ada satu hal lagi pasal hati ni. nak tau apa? jodoh. ada ustazah aku share kata2 yang dia dapat, katanya "kenapa nak cari jodoh? kenapa tak beli jodoh dari Allah". yess kata2 ni sgt aku sukaaa. ustazah explain lagi, maksudnya kenapa tak beli dari Allah melalui sedekah dan buat kebaikan yang lain. contohnya sedekah tu, kita amik la berapa duit yang kita nak sedekah then masatu jugak niat lah apa2. masa ni jugak kita boleh minta dekat Allah supaya jodoh kita baik orangnya dsbg. kadang kita ambil jalan mudah. kita rasa cara kita betul. padehal jalan tu lah penuh dengan maksiat. pandai syaitan kaburi mata kita. dilihatkan yang indah2 dalam couple. islamik, tak islamik sama je. so apa kaitan pulak dengan hati tadi? once kita terjebak dengan perasaan ni, dia juga melibatkan hati.

Allah, rasa tak layaknya nak cakap pasl ni. saling ingatkan. kita manusia tak sempurna, tapi tak boleh guna hujah tak sempurna untuk jadi yang lebih baik kan?

semoga hati kita Allah pelihara. semoga hati kita bersih sentiasa.

No comments:

Post a Comment