Wednesday 16 November 2016

makeup!

Assalamualaikum and hi! malam² ni ttbe nak cerita pasal makeup. memang most of the time I rajin update blog before tidur.

ok for me makeup ni tak salah. bagi muka tu berseri sikit, tak pucat, n  kebanyakannya kata kalau makeup lebih confident gitu, tak makeup tak confident. ni orang cakap la. tapiii ada jugak yg cakap makeup ni fake, gedik, seram tengok etc etc. itu pandangan masing2 la. sebenarnya, aku yang bebel bebel ni aku sendiri tak makeup lol. aku tak suka makeup, tapi suka tengok orang makeup. kadang2 rajin je tengok orang makeup kat youtube, tapi sekadar tengok jela haha. I tak mampu uols. barang makeup mahal2. boleh je cari yang murah2, tapi aku tak reti. kang salah beli, rosak muka je.

aku pernah je try makeup sendiri dengan berbekalkan barang apa yg ada jelah, tu pun serba dhaif allahu. lepas makeup yg simple namati tu. aku rasa tak best. entahlah. rasa muka ni tak bernapas, tak bebas, tak best lah. ni apa yang aku rasa la. maybe aku tak biasa makeup so awkward la kan rasa tu. aku suka tengok orang makeup sebenarnya bukan nak ikut cara diorg ke apa pun, tapi sebab seronok. makeup ni art tau. dia kadang2 kau main conteng je ikut mcmna kau nak n last tu cantik jugak. aku kalau keluar pakai bedak je cukup. tapi kadang2 tak pakai. ni bukan bajet bagus muka flawless ke apa. ni pemalas nama dia. muka bukan flawless pun tapi entahlah  aku jenis tak suka bersiap lama2. berbekalkan konfiden, muka tembok dan secebis hati kental, lantaklah orang nak kata apa biaq pi lah depa. aku pernah tanya kawan aku yang rajin makeup, "bb cream tu untuk apa wei?" sebab masatu teman diorg gi bahagian makeup ni, so ternampak. hmm last2 diorg gelakkan aku je. cisss

orang makeup ni cantik, I cant deny it. tapi simple2 sudah. jangan la heavy sangat. seram eden nengok eh. kau jadi diri kau pun dah cukup buat kau cantik. haa gitteww.

ok mimpi indah,assalamualaikum!

No comments:

Post a Comment